Het mocht vanzelf onderhand ook wel een tandje minder! Een belangrijk motief om "in de pen te klimmen" is voor mij altijd geweest: het wegnemen van onnodige verwarring. Ooit zette een opmerking van de psycholoog René Diekstra mij hierbij aan het denken. "Verwarring maakt mensen ziek," zei hij, "en op die regel is er eigenlijk maar één 'gunstige' uitzondering, namelijk de verwarring die je voelt wanneer je verliefd bent geworden". Ik realiseerde mij hoe ongelukkig ik kon zijn met de verwarring die allerhande zaken in de kerk gedurig bij mij opriep. Doodziek werd ik daarvan! En nú moet dat maar eens he-le-maal afgelopen zijn, zo nam ik mij voor. Het zal zo'n veertien jaar geleden zijn, inmiddels. Het werd een ware zoektocht! Wat is er aan de hand, zo vroeg ik mij destijds af, waardoor deze kerk mijn krachten sloopt?! (...) Daar ben ik nu wel achter. In het achterliggende halfjaar heb ik de oorzaken ervan op dit Forum als het ware blootgelegd. Dit heb ik gedaan als een soort van handreiking voor anderen die zich misschien nog wel steeds afvragen hoe het komt dat men alsmaar worstelt men een niet te duiden aanhoudend gevoel van onwel-bevinden. Dat het met "de kerk" van doen heeft, weet men meestal wel, maar niet: op welke manier. Een bijkomende moeilijkheid om dit gaandeweg reëel onder ogen te zien is namelijk dat het juist onverhoopt (!) met "de kerk" van doen heeft want als dáár nota bene de oorzaak ligt; wat betekent dat dan voor "mijn geloof', en sterker nog: voor "mijn eeuwige leven"? (...) Als ik het héél kort moet samenvatten, dan is het zó, dat deze problematiek zuiver gelegen is in "dienen en leiding geven". In mijn laatste bericht (van vanmiddag) komt dit dan ook opnieuw naar voren.basis schreef:Beste Bak Een Ei,
We zullen zo begrijp ik, dus Uw doorwrochte bijdrages op dit forum in de toekomst moeten missen?
(...)
Wat ik daaraan nog kan toevoegen, is dit:
- Laat ieder van u de gave die hij van God gekregen heeft, gebruiken om de anderen daarmee te helpen, zoals het goede beheerders van Gods veelsoortige gaven betaamt.
1 Petrus 4: 10 (NBV)
Inderdaad ga ik hier nog even door met een stukje onderzoeksjournalistiek. Alles wijst er op dat het huidige bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland volkomen ten onrechte overal maar eigenmachtig het zwijgen toe doet. Het is niet zo, dat ik wat de waarheidsvinding betreft als katalysator wil fungeren, maar ook in deze samenhang is er weer verwarring (!) aan de orde. Voor zover die zich laat opheffen door nu en dan tevens een bijdrage van mijn kant, wil ik dat doen...basis schreef:(...)
Naar ik aanneem blijft U binnen de redactie wel actief en zullen we in dat kader nog wel van uw schrijfsels mogen genieten.
(...)
Dank voor je reactie!
Het WebTeam/BEE