@all
Afgelopen woensdagavond werd districtsevangelist Ruud Vis door districtsapostel Armin Brinkmann in de NAK Tilburg tot districtsoudste geordineerd.
Primair is het natuurlijk een afgebeden zaak geweest. Laten we eerlijk zijn, op vele voorbedes én uiteindelijk Goddelijke aanwijzing, is deze ambstinzetting geëfectueerd.
DAP AB, een door en door gewinterde manager, liet zich -zoals een eerdere van buiten de Nederlandse Staat komende interimmer- niet in inpakken
en heeft oog voor de VOC mentaliteit van het NAK top gremium.
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat de (nu) DO R.V. binnen afzienbare tijd de nieuwe Opziener wordt. Zijn recente aanstelling als 'chef de bureau' op de CA lijkt me daar ook op te wijzen.
Ik ga mee in de veronderstelling dat DO Vis de gedoodverfde kandidaat Opziener is. Heeft iemand dat al in een droom gezien dan wel een andere Goddelijke aanwijzing gehad? Fijn voor de OF!
Of hij op die plek iemand kan zijn om de NAK meer in een eigentijds, oecumenisch getint christendom te loodsen? Of hij in staat zal zijn om de neergang in gemeenten en actieve leden te keren? Ik denk het niet, maar wacht met oordelen tot ik 's mans daden heb ervaren.
Diderot, de beleidslijn is laag profiel evangelie, pappen en nat houden. Geen huisbezoeken en zielzorg. Als dagelijkse kost conflicthantering en communicatie.
U kunt niet verwachten dat DO Vis dan nog tijd heeft voor het uitkristaliseren en uitdragen van een heilige boodschap leidend tot een grote en toenemende schare van verlosten!
Ik verwijs u naar het gedicht en lied "Over de Aarde wandelt thans ....". Dus die kan zichzelf prima redden!
Het kan zijn dat de lezer een lichte cynische ondertoon bespeurt in mijn bericht. Dat is niet de bedoeling en komt dan ook voor eigen rekening.
Groet,
ACE