Aus Stadt und Kreis...
-
Aus Stadt und Kreis...
@all
Het WebTeam
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
-
Re: Aus Stadt und Kreis...
Zoiets doet me denken aan de voetwassing van Jezus Christus, Hem die wij onze Verlosser noemen.
Hij, die Zijn jongeren een (levens) les wilde leren.
Hij, die Zijn jongeren een (levens) les wilde leren.
-
@all
Hier is een Bisschop Tutu of Dalai Lama toch helemaal niets bij
Ik denk dat zelfs Unser Lieber Vater im Schatten steht (..)
Groet, ACE
Hier is een Bisschop Tutu of Dalai Lama toch helemaal niets bij

Ik denk dat zelfs Unser Lieber Vater im Schatten steht (..)
Groet, ACE
- willempower
@ace
Ja denk dat je gelijk hebt, zelfs Theoloog de Grote en Klene zijn hier niets bij , al voelen ze zich oppermachtig .
Ja denk dat je gelijk hebt, zelfs Theoloog de Grote en Klene zijn hier niets bij , al voelen ze zich oppermachtig .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
-
@all
Het WebTeam
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
-
@all,
De NAK delegatie heeft wel een uur(!) mogen luisteren naar Kardinaal Kurt Koch.
Onder het genot van een cappucino (opgeklopte melk) en cantuccini (hard koekje van eigen deeg) werd
de strategie voor de komende jaren bepaald.
Het is niets anders dan een (her)positioneringsmoment van de NAKI om de volgelingen te doen laten geloven
dat men lid is van een gerespecteerde kerkelijke instelling is ipv een sekte.
Er wordt alles gedaan om de NAKI een eigen identiteit te verschaffen die er echter niet komt zolang
het Leberiaans botst met de Heilige Stoel!
Groet,
ACE
De NAK delegatie heeft wel een uur(!) mogen luisteren naar Kardinaal Kurt Koch.
Onder het genot van een cappucino (opgeklopte melk) en cantuccini (hard koekje van eigen deeg) werd
de strategie voor de komende jaren bepaald.
Het is niets anders dan een (her)positioneringsmoment van de NAKI om de volgelingen te doen laten geloven
dat men lid is van een gerespecteerde kerkelijke instelling is ipv een sekte.
Er wordt alles gedaan om de NAKI een eigen identiteit te verschaffen die er echter niet komt zolang
het Leberiaans botst met de Heilige Stoel!
Groet,
ACE
-
- Contacteer:
@ll,
Apostel Volker Kühnle is de voorzitter van de door Stamapostel Richard Fehr in het leven geroepen Oecumenische werkgroep.
De bedoeling was Oecumenische gesprekken aan te gaan met andere Christelijke geloofsgroeperingen, met als doel een gezamenlijk geloofsdoel, en dus weg van de Nieuw Apostolische exclusiviteits leer!
Doch het liep geheel anders…Op een symposium in Halle (Duitsland) verklaarde Voler Kuhnle dat het voor ieder mens noodzakelijk is dat hij/zij wordt verzegeld door een levende NIEUW APOSTOLISCHE APOSTEL.
Met andere woorden…volgens de Nieuw Apostolische ‘’Oecumene” is een ‘samen op weg’ alleen mogelijk indien men eerst toetreed tot de Nieuw Apostolische Kerk. En dus ‘’verzegeld’’ moet worden.
Ook de huidige internationale Nieuw Apostolische Kerk leiding denkt als Volker Kuhnle’ of andersom… Volgens Stamapostel dr. Wilhelm Leber kan alleen onze God een uitzondering op deze regel maken, maar dan wel bij hoge uitzondering –-met een onder toon van : reken er maar niet op-- zo heeft de plaatvervanger van Jezus Christus--Wilhelm Leber-- in al zijn hoogmoed beslist.
Het bezoek van Apostel volker Kuhnle aan het vaticaan is niets anders dan cosmetisch geslijm! Wat zullen ze daar hebben gelachen(…)
De Nieuw Apostolische oecumenische werkgroep is slechts bedoeld om de Broeders en Zusters te misleiden. En meer niet!
Met vriendelijke groet,
Tosca
Apostel Volker Kühnle is de voorzitter van de door Stamapostel Richard Fehr in het leven geroepen Oecumenische werkgroep.
De bedoeling was Oecumenische gesprekken aan te gaan met andere Christelijke geloofsgroeperingen, met als doel een gezamenlijk geloofsdoel, en dus weg van de Nieuw Apostolische exclusiviteits leer!
Doch het liep geheel anders…Op een symposium in Halle (Duitsland) verklaarde Voler Kuhnle dat het voor ieder mens noodzakelijk is dat hij/zij wordt verzegeld door een levende NIEUW APOSTOLISCHE APOSTEL.
Met andere woorden…volgens de Nieuw Apostolische ‘’Oecumene” is een ‘samen op weg’ alleen mogelijk indien men eerst toetreed tot de Nieuw Apostolische Kerk. En dus ‘’verzegeld’’ moet worden.
Ook de huidige internationale Nieuw Apostolische Kerk leiding denkt als Volker Kuhnle’ of andersom… Volgens Stamapostel dr. Wilhelm Leber kan alleen onze God een uitzondering op deze regel maken, maar dan wel bij hoge uitzondering –-met een onder toon van : reken er maar niet op-- zo heeft de plaatvervanger van Jezus Christus--Wilhelm Leber-- in al zijn hoogmoed beslist.
Het bezoek van Apostel volker Kuhnle aan het vaticaan is niets anders dan cosmetisch geslijm! Wat zullen ze daar hebben gelachen(…)

De Nieuw Apostolische oecumenische werkgroep is slechts bedoeld om de Broeders en Zusters te misleiden. En meer niet!
Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
-
@all
Opzienbarend nieuws! De internationale website van de Nieuw-Apostolische Kerk die stevig aan de weg timmert met haar vele "goede werken", meldde gisteren het volgende:
Voor wie méér wilde weten, werd voor extra informatie verwezen naar de site van de Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen:
Wat nu uiteraard het meest opviel, was wel het onderstaande...
Wij wensen de afgevaardigde vakdeskundigen nog veel wijsheid toe - en in de meest ruime zin des woords vanaf heden tevens een opmerkzaam oog voor (ál) "het gebrokene" (vgl. Ezechiël 34: 16, Statenvertaling).
"Ein wichtiges Arbeitsfeld sei die individuelle Vorbereitung junger Menschen mit geistiger Behinderung auf ihre Konfirmation." (...) Met -in een vreemde taal- 600 pagina's tekst in het vooruitzicht in een op handen zijnde catechismus, welke nú al toe is aan een grondige herziening?! In het besef ook van de aangekondigde sancties voor ambtsdragers die de complete inhoud van de voorlopig eerste editie ervan niet één op één zullen weten dan wel zullen wensen te verinnerlijken?! Nu het "dienstbetoon" wordt uitgebreid, vragen wij ons alleen nog af aan wie er straks feitelijk -mede in het kader van de algemeen wenselijke lastenverlichting op weg naar Boven- een dienst (!) kán worden bewezen... Voor tienduizenden broeders en zusters in Nederland zat er bij de nieuw-apostolische kerkleiding eerder geen handreiking meer in - zelfs tot op heden. Hoe kwam dat?! De liefde Gods (!) voerde niet meer de boventoon. Nu wél?! Kinderen Gods, met óf zonder (voor anderen zichtbare) beperkingen, zijn allerminst gebaat bij uitgekiende vormen van wat per saldo alleen maar indoctrinatie kan opleveren. Geestelijke ballast dus. Weg ermee!! Het gaat om Liefde, Godes Liefde wel te verstaan!!
Opzienbarend nieuws! De internationale website van de Nieuw-Apostolische Kerk die stevig aan de weg timmert met haar vele "goede werken", meldde gisteren het volgende:
Voor wie méér wilde weten, werd voor extra informatie verwezen naar de site van de Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen:
Wat nu uiteraard het meest opviel, was wel het onderstaande...
... want velen onder ons is de laatste 23 (van de -in 2013- laatste 150) jaar blijkbaar heel wat ontgaan.Einblicke in die Arbeit in den Gebietskirchen
Apostel Rainer Storck und Udo Rühmkorff - beide vom Lenkungsgremium der "NAK-Handicapped-Kids-NRW" - moderierten den weiteren Fortgang der siebenstündigen Veranstaltung. Zunächst gaben die einzelnen Gebietskirchen einen intensiven Einblick in die in ihren Bereichen geleistete Seelsorge an Glaubensgeschwistern mit Behinderungen.
So erläuterte Priester Henk Beijl aus der Gebietskirche Niederlande die bereits dort seit 23 Jahren praktizierte Arbeit, die von Bischof Hans Kamstra verantwortet wird. Dort wende man sich ausschließlich den Menschen mit geistigen Behinderungen zu und bearbeite in speziellen Gottesdiensten biblische Themen auf der Wahrnehmungsebene dieser Glaubensgeschwister. Ein wichtiges Arbeitsfeld sei die individuelle Vorbereitung junger Menschen mit geistiger Behinderung auf ihre Konfirmation. Hier sei ganz persönliche Seelsorge gefragt.
Wij wensen de afgevaardigde vakdeskundigen nog veel wijsheid toe - en in de meest ruime zin des woords vanaf heden tevens een opmerkzaam oog voor (ál) "het gebrokene" (vgl. Ezechiël 34: 16, Statenvertaling).
"Ein wichtiges Arbeitsfeld sei die individuelle Vorbereitung junger Menschen mit geistiger Behinderung auf ihre Konfirmation." (...) Met -in een vreemde taal- 600 pagina's tekst in het vooruitzicht in een op handen zijnde catechismus, welke nú al toe is aan een grondige herziening?! In het besef ook van de aangekondigde sancties voor ambtsdragers die de complete inhoud van de voorlopig eerste editie ervan niet één op één zullen weten dan wel zullen wensen te verinnerlijken?! Nu het "dienstbetoon" wordt uitgebreid, vragen wij ons alleen nog af aan wie er straks feitelijk -mede in het kader van de algemeen wenselijke lastenverlichting op weg naar Boven- een dienst (!) kán worden bewezen... Voor tienduizenden broeders en zusters in Nederland zat er bij de nieuw-apostolische kerkleiding eerder geen handreiking meer in - zelfs tot op heden. Hoe kwam dat?! De liefde Gods (!) voerde niet meer de boventoon. Nu wél?! Kinderen Gods, met óf zonder (voor anderen zichtbare) beperkingen, zijn allerminst gebaat bij uitgekiende vormen van wat per saldo alleen maar indoctrinatie kan opleveren. Geestelijke ballast dus. Weg ermee!! Het gaat om Liefde, Godes Liefde wel te verstaan!!
Het WebTeamRedactie schreef:@all
Om enig begrip te krijgen van "de ontwikkelingen binnen de internationale Nieuw-Apostolische Kerk" in de laatste 15 à 20 jaar is vooral het artikel bij Glaubenskultur op 20 februari jl. van de districtsoudste in ruste Frank Preusse (NAK-Mitteldeutschland/Hannover-Nord) het lezen waard; hij is de "ambtsvoorganger" van Thomas Feil die deze week zijn ambt teruggaf. Hun leidinggevende districtsapostel is dus Wilfried Klingler.
Zie voor de tekst van de circulaire in februari 2011 van Thomas Feil ons bericht op "zo 20 feb 2011, 00:00".
Zie voor het artikel bij Glaubenskultur van Frank Preusse ons bericht op "di 22 feb 2011, 11:40".
Zie voor de reactie van districtsapostel Klingler op bovengenoemde circulaire ons bericht op "ma 14 maart 2011, 21:00".
Zie over het terugtreden van Thomas Feil als districtsoudste ons bericht op "vr 15 apr 2011, 15:58".
Het ging deze beide dienaren met name om de zuiverheid van de nieuw-apostolische geloofsleer. Zij wilden graag dat het internationale kerkbestuur het doel niet voorbij zou schieten, namelijk om ter vervanging van het boekje "Vragen en Antwoorden" het evangelie van Jezus Christus verhelderend uiteen te zetten. Steeds opnieuw waren er aanwijzingen voor dat de kerkleiding haar hand daarbij als het ware overspeelde, zoals ook in februari jl. in een speciale uitgave van de Kerngedachten, gewijd aan complex voorgestelde theorieën omtrent de positie in het "werk Gods" (!) van de Nieuw-Apostolische Kerk en daarnaast alle overige christelijke kerken. Toen Thomas Feil gewetensvol afstand nam van ongerijmdheden daarbij, antwoordde districtsapostel Klingler later onder meer: "Onze stamapostel heeft na de publicatie van de geloofsartikelen en het leerbegrip aangaande de Kerk uitdrukkelijk opgeroepen tot de dialoog. Beide thema's zijn zeer complex en niet alles is makkelijk te begrijpen." Anders gezegd: de Heilige Geest spreekt op HBO+ niveau. (...)
Bron: Redactie op "za 16 apr 2011, 19:03" in de thread "Verwacht: Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept"
-
@ll
De dag voor de Koningskinderen is een fantastisch feest voor de gehandicapten.
Dat doet Opziener Kamstra geheel oprecht en onbaatzuchtig! Dat mag weleens gezegd zijn.
Tientallen jaren heb ik me ingezet om 'in de luwte' deze lieverds te verzorgen.
Tot dat er 'hoog bezoek' kwam, want dan wisten de heren bruinwerkers niet hoe goed
ze zichzelf moesten profileren over de rug van deze onschuldige lieverds.
Want wellicht zat er een promotie in?!
Zo is het NAK systeem nog steeds. Het gaat niet om zielzorg maar om promotie, macht
en aanzien. Mooie berichten, maar ondertussen wachten die arme broeders en zusters
al jaren op een simpel huisbezoekje! Te druk met vergaderen denk ik (..)
Groet,
ACE
De dag voor de Koningskinderen is een fantastisch feest voor de gehandicapten.
Dat doet Opziener Kamstra geheel oprecht en onbaatzuchtig! Dat mag weleens gezegd zijn.
Tientallen jaren heb ik me ingezet om 'in de luwte' deze lieverds te verzorgen.
Tot dat er 'hoog bezoek' kwam, want dan wisten de heren bruinwerkers niet hoe goed
ze zichzelf moesten profileren over de rug van deze onschuldige lieverds.
Want wellicht zat er een promotie in?!
Zo is het NAK systeem nog steeds. Het gaat niet om zielzorg maar om promotie, macht
en aanzien. Mooie berichten, maar ondertussen wachten die arme broeders en zusters
al jaren op een simpel huisbezoekje! Te druk met vergaderen denk ik (..)
Groet,
ACE
- willempower
@ace
U schrijft gaat om macht en aanzien , het aanzien zijn deze mensen druk aan het verliezen al , ze stelen van de armen en geven het aan de rijken.
Uithuizen een kerk die de mensen zelf al wel 10 maal betaald hebben word onder hun kont verkocht , zo zijn er meer gemeenten in het noorden die gestolen worden en dan nog aanzien , bij wie dan nog ?
Theoloog die bij de rechter zegt ik weet niks van de brief , Klene heeft er een ding van geleerd ik kan ook net zo veel liegen als ik wil dat doet mijn baas ook .
De leden zouden massaal hun tienden moeten stoppen dan kan Theoloog de advocaat ook niet meer betalen om de kunstjes die hij flikt .
Zoals jij schrijft druk met vergaderen zal zijn , druk met de advocaat die predikt laat de tienden maar bij mij komen.
Heeft zeker al vele kerken gekost dit gesjoemel met geld in bouwputten en snoepreisjes , onder het mom van wij doen aan zielzorg , hoe verder hoe beter .
U schrijft gaat om macht en aanzien , het aanzien zijn deze mensen druk aan het verliezen al , ze stelen van de armen en geven het aan de rijken.
Uithuizen een kerk die de mensen zelf al wel 10 maal betaald hebben word onder hun kont verkocht , zo zijn er meer gemeenten in het noorden die gestolen worden en dan nog aanzien , bij wie dan nog ?
Theoloog die bij de rechter zegt ik weet niks van de brief , Klene heeft er een ding van geleerd ik kan ook net zo veel liegen als ik wil dat doet mijn baas ook .
De leden zouden massaal hun tienden moeten stoppen dan kan Theoloog de advocaat ook niet meer betalen om de kunstjes die hij flikt .
Zoals jij schrijft druk met vergaderen zal zijn , druk met de advocaat die predikt laat de tienden maar bij mij komen.
Heeft zeker al vele kerken gekost dit gesjoemel met geld in bouwputten en snoepreisjes , onder het mom van wij doen aan zielzorg , hoe verder hoe beter .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk