Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Wat is er gebeurd met het gedachtengoed van de Catholic Apostolic Church
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door willempower »

@levi
Eens .
Ze zouden anders deze sekte ook wel kunnen aanpakken met hun misbruik door wat ze noemen "dienaren "
Misbruik van hun ambt en zo .
Voor verdere vragen kunt u terecht bij de districtoudste B den H .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Men trachtte dus te imponeren (d.w.z. indruk te maken, gezag in te boezemen, zichzelf op de borst te slaan...) in plaats van met ongeveinsde liefde gastheer en gastvrouw te zijn voor wie er wellicht met lood in de schoenen -gezien immers de beladen kerkgeschiedenis welke voor de gasten hier in het geding was- gevolg had gegeven aan -let wel- een schriftelijke en persoonlijke uitnodiging! Wat toch een schijnvertoning, ook achteraf, nu wij weten hoe "de verzoening" alsnog op een teleurstelling uitliep.

(...)


Uit: Mijn bericht op "Za 05 Sep 2015, 12:24", in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
@all

Gisteren verscheen van broeder Dieter Kastl een nieuwe Open Brief aan stamapostel Jean-Luc Schneider: http://www.nak-forschungsbericht-jetzt.de/?wpdmdl=780.
  • Afbeelding

    (...)

    Afbeelding
De waarheidsliefde van broeder Kastl spreekt mij bijzonder aan. Ik hoop oprecht dat wij allen ons over de uitwerking van zijn inspanningen mogen verwonderen.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Open brief aan stamapostel Schneider

Bericht door Certina »

@All,
Dieter Kastle schrijft een prachtige brief aan Schneider;http://www.nak-forschungsbericht-jetzt. ... ostolisch/
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef: (...)
Aldus geraken deze volgelingen nu al decennia lang -gedachteloos- van de ene flow in de andere. "Zoo de wind is, waait het jasje". Men waait met alle winden mee, die er in dit machtsbestel worden aangewakkerd.

(...)


Uit: Bericht op "Di 07 Jan 2014, 15:53" in de thread "Geen woorden maar daden"
Zie ook het bericht op "Za 05 Sep 2015, 12:24" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
@all

Juist op dit punt spreekt de nieuwe Open Brief van broeder Dieter Kastl boekdelen. In de Nieuw-Apostolische Kerk worden gelovigen ertoe overgehaald om het voor wáár te houden dat men een onbegrensd vertrouwen kan hebben in kerkelijke ambtsdragers, naarmate dezen op de "ambtsladder" hoger zijn gepositioneerd. Hoe "hoger", des te meer betrouwbaar zou vanuit de Heilige Geest (!) het waarheidsgehalte zijn van wat de betreffende ambtsdragers, bij voorkeur overigens "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" dienaren en zegenaars te noemen, aan de gemeenteleden voorhouden. Zo zou God het bij nader inzien hebben gewild. (...)

Geloof er maar niks van.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door Levi »

@Tjerk, all

Al jarenlang wordt de NAK terecht beschuldigd van Machiavellisme.
En vreemd genoeg bevestigt men dat in haar gedrag en wat wordt gecommuniceerd.
Binnen de psychologie wordt er mee bedoeld dat men een sluwe, gewetenloze aanleg heeft. In de psychologie werd de term gebruikt door Richard Christie en Florence Geis in de jaren 60 van de twintigste eeuw. Geis heeft een test ontwikkeld om de mate van machiavellisme van iemand te meten. Dit werd de MACH-IV-test genoemd. Een score hoger dan zestig uit honderd werd hoog genoemd en een score lager dan zestig uit honderd werd laag genoemd. Er werd destijds gezocht naar een verband tussen een hoge score in de MACH-IV-test en psychische zaken als een narcistische persoonlijkheidsstoornis en psychopathie.
Lijkt me duidelijk.
Wat betreft de werking van de HG; al sinds jaar en dag niet meer.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door TjerkB »

@all

Aan nazorg ontbreekt het bij de Nieuw-Apostolische Kerk ten enenmale. Een nieuw artikel van broeder Dieter Kastl: http://www.naktalk.de/?wpdmdl=2501

  • Afbeelding

    (...)

    Afbeelding
Zie verder http://www.naktalk.de/aktuelle-artikel- ... d-glauben/ alsmede http://www.naktalk.de/die-betrogene-nak-jugend/, en http://www.nak-info.de/betracht/Die%20B ... choff.html.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Hoe gaat dat dan precies in zijn werk, die kapitaalvernietiging?

Gestaag en subtiel, uitermate subtiel. Volhardend ook want in het afdwingen van de "geloofsgehoorzaamheid" onder de schaapjes zijn hun herders onverbiddelijk. In enkele van de vorige berichten viel de naam van de voormalige diaken Wolfgang Welsch. Over hem vernam ik in oktober 2009 bijvoorbeeld het volgende:
  • "Bei einem Gemeindeabend hat Br. Welsch angesprochen, es sei wenig fruchtbringend darüber zu reden, ob der Blumenstrauß rechts oder links auf dem Alter stehen soll. Er schlug vor, einmal ernsthaft über die Folgen des 04.12.2007 zu reden und erntete einen Sturm der Entrüstung. Ihm wurde vorgeworfen, ob er die Kirche nur schädigen wolle."
Wie veelvuldig op zo'n manier "in de gemeenschap" wordt bejegend, houdt na verloop van tijd wel zijn mond.

(...)


Uit: Bericht op "Vr 20 Nov 2015, 15:28" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder..."
@all

Lou­ter om de aan­dacht die men er­mee trekt...
Als er vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk wordt gerapporteerd in cli­ché­matige termen als "einem Gedankenaustausch, der von Interesse aneinander, Offenheit und gegenseitiger Wertschätzung geprägt war", word ik mij er in de regel acuut weer pijnlijk van gewaar hoe vaak ik zulke bewoordingen al de revue heb zien passeren.

Steevast redeneert men toe naar het "Leitbild: Dienen und Führen in der Neuapostolischen Kirche", met indrukwekkende denkbeelden (...) als:
  • Gegenseitige Achtung, Offenheit, Bescheidenheit und Verschwiegenheit sind Voraussetzung für eine gesegnete Zusammenarbeit und führen zu einer gottwohlgefälligen Gemeinschaft.
  • Dieses Leitbild soll für alle verbindlich sein und dem Einzelnen helfen, durch christliche Nächstenliebe, gegenseitiges Verständnis und Wertschätzung zur Einheit der Kirche und der Gemeinschaft beizutragen.
  • Durch verantwortungsbewusstes Mitdenken und Handeln entfalten sich die Gaben und Fähigkeiten des Einzelnen zum Interesse und zum Nutzen der Kirche und zu seinem eigenen Wohlbefinden.
  • Der gegenseitige Umgang ist geprägt von Wertschätzung und der Liebe zum Nächsten, auch dann, wenn Fehler begangen und eingestanden worden sind.
  • Das harmonische Zusammenwirken solcher Verhaltensweisen schafft Vertrauen und Wertschätzung und lässt das "Wir-Gefühl" entstehen, wodurch sich jeder Einzelne in der Gemeinschaft wohl fühlt.
  • Es liegt im Interesse jedes Einzelnen, Ziele und Absichten, Hintergründe und Zusammenhänge zu verstehen.
  • Lassen sich entstandene Konflikte nicht lösen, kann sich jeder vertrauensvoll an einen höheren Führungsverantwortlichen wenden.
Und so weiter und so fort.

Groet,
TjerkB :shock:


N.B.
(...)
Richard Fehr betonte, die Unterredungen seien von brüderlicher Offenheit, gegenseitigem Respekt und persönlicher Wertschätzung geprägt gewesen.

(...)


Bron: NAKtuell inzake "Amtsrückgabe aus Gewissensgründe" d.d. 08-12-2004: Der niederländische Apostel Gerrit J. Sepers (58) hat seinen Amtsauftrag niedergelegt.
(...)
Der Amtsträgerkreis ist geprägt von Offenheit, gegenseitiger Wertschätzung, Zuneigung und dem Wunsch, den Geschwistern eine Hilfe zu sein.
Die Gemeinde Wiesbaden-Schierstein ist eine lebendige „82 Jährige“ mit großem Herz, geprägt von Wärme, Liebe, Zuwendung und Verständnis, in der sich Geschwister und Gäste wohlfühlen durften.


(...)


Bron: Kroniek "Neuapostolische Gemeinde Wiesbaden-Schierstein"
(...)
Das Gespräch verlief in einer von gegenseitiger Wertschätzung geprägten Atmosphäre.

(...)


Uit: Artikel "Erzbistum Luxemburg und Neuapostolische Kirche im Dialog" d.d. 23-07-2013 bij Neuapostolische Kirche International
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door TjerkB »


@all

Het internationale kerkbestuur is nog altijd schatplichtig aan vele rechtschapen zielen die nietsvermoedend keer op keer werden opgeofferd aan haar machtspolitiek.

  • Afbeelding
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 04-02-2016, 00.15 uur]

@all

Zie het betreffende artikel d.d. "28. November 2015" bij NAK»talk, getiteld "1 JAHR VERSÖHNUNG – GRUND ZUM FEIERN?"

Zie tevens van broeder Dieter Kastl de laatste Open Brief ter zake van 23 januari jl. aan stamapostel Jean-Luc Schneider.

Groet,
TjerkB


N.B.
TjerkB schreef:(...)
Bovendien: de roerige geschiedenis van de Nieuw-Apostolische Kerk staat helemaal bol van het ellebogenwerk van haar bestuurders. Wie met ze van inzicht verschilt, werd afgestraft. Zo gaven de districtsapostelen Karlheinz Schumacher en Armin Brinkmann de kerkelijke ambtsdragers in hun gebiedskerk in respectievelijk 2010 en in 2011 nog ondubbelzinnig te verstaan: "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden" (...) Wat hebben op deze manier onhebbelijke geestelijke leiders bij de Nieuw-Apostolische Kerk van talloze anderen, onder wie duizenden geëxcommuniceerden, toch veel afgenomen?! En nu opeens zou "die neue Lehre" aan al deze brute onhebbelijkheden een einde maken en betekenen dat men voortaan eerst en vooral géven (!) wil?

Jean-Luc Schneider: ben je niet goed wijs, of maak je nu eerst -met alle prioriteiten van dien- zelf eens waar wat je de mensheid voorhoudt?

(...)


Uit: Bericht op "Do 03 Jul 2014, 08:44" in de thread "Geen woorden maar daden"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Hopelijk vertel ik nu niets nieuws, maar werkelijk: ik vind het níet fijn om kritiek... te krijgen en laat staan... die zelf te leveren zónder daarbij ook alvast een aanzet tot een mogelijke oplossing. Moeilijkheden zijn er om uit de weg te ruimen. Spijtig genoeg ontdekte ik daarvoor in de Nieuw-Apostolische Kerk geen solide draagvlak. Men was het meestal wel met mij eens, maar vervolgens ontbrak... "de politieke wil".

(...)


Uit: Bericht op "Do 04 Feb 2016, 15:24" in de thread "Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken"
@all

Het onderstaande bericht spreekt voor zichzelf...
BakEenEi schreef:(...)
Ik wilde een handreiking doen. Stel nu eens dat stamapostel Leber zou voorgaan in een dienst voor ambtsdragers en dat hij dan, zo tegen het einde van de dienst, alvast iets zou zeggen over wat er in het verleden toch echt verkeerd heeft uitgepakt; ervan uitgaande dat wij samen in het "werk Gods" willen staan. Wat zou de stamapostel dan kunnen opmerken waardoor de weg tot verzoening vrij wordt gemaakt? Hierover dacht ik na. Bovendien: "stel niet uit tot morgen wat gij heden doen kunt." Enkele dagen later (het was 6 januari 2006) richtte ik mij tot het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland en gaf ik voor stamapostel Leber de onderstaande bewoordingen in overweging (tegenwoordig zou men wellicht spreken van "stille diplomatie")...
  • Geliefden, ik kan u niet zeggen hoezeer het ook mij persoonlijk verdriet doet wanneer mij situaties bekend worden waarbij broeders en zusters zijn beschadigd in de gemeenschap, hen onrecht is aangedaan of waarbij zelfs kinderen Gods met zo weinig begrip zijn tegemoetgetreden dat zij in ons midden geen leven meer hadden. Ik kan u echter van één ding verzekeren: zo heeft onze hemelse Vader het niet gewild. Niemand mag dat hebben gewild. En ik wil het u zeggen: zover het in mijn macht zal liggen eraan mee te helpen dat wij als koningskinderen hoffelijk met elkaar omgaan en dienovereenkomstig ook ál onze naasten bejegenen, wil ik dat doen. Het zal de liefde zijn, de liefde Gods, waaraan men ons allen mag herkennen (vgl. refrein lied 353-GB). Daarom, nu wij in deze samenstelling bijeen zijn, wil ik u graag dit ene vragen, namelijk: hebt elkaar alstublieft lief met de liefde waarmee onze hemelse Vader al de Zijnen oneindig liefheeft. Dagelijks mogen onze inspanningen er op zijn gericht om voor deze heilige liefde, die een vrucht is van rein geloven (vgl. lied 421-GB, derde couplet), wegbereiders te zijn. Het gaat er niet om rücksichstlos eigen doelen te bereiken, maar om tezamen het doel van ons gezamenlijke geloof te bereiken en het elkaar daarbij licht te maken. Voor die zielen, aan wie leed is berokkend geldt, dat God niet zal toestaan dat zij onder dat juk bezwijken en eenzaam achterblijven. Hij, als kenner der harten, zal Zijn engelen beschikken dezen bij te staan en ze te vertroosten. Jezus gaf de verzekering: “Mijn Vader, die ze mij gegeven heeft, is groter dan allen en niemand kan ze uit mijns Vaders hand rukken.” (Joh. 10: 29) Uiteindelijk zal gelden: “En de Geest en de bruid zeggen: Kom! En wie het hoort zegge: Kom! En wie dorst heeft, kome; en wie wil, neme het water des levens om niet.” (Openb. 22: 17). Laat de gezindheid van Jezus Christus ons altoos voor ogen mogen staan. Los daarvan past het ons spijt te betuigen wanneer er fouten zijn gemaakt, en die zo mogelijk te herstellen. En: compassie te hebben met allen die als slachtoffers zichtbaar of onzichtbaar letsel met zich meedragen.
Echter, men had er géén "Boodschap" aan. Tussen 6 januari 2006 en 4 december 2007 herinnerde ik de kerkleiding er nog verschillende keren aan dat er veel op het spel staat en dat slachtoffers recht hebben op een excuus. Vergeefs.

Na de Desinformatieavond van 4 december 2007 wilde ik voor mijzelf uitvinden volgens welk "masterplan" de internationale kerkleiding feitelijk aan het handelen was. Een belangrijk onderdeel van dat plan moest wel het ontvouwde "zelfbeeld" zijn oftewel -zoals D.Ap. De Bruijn het in diens uitnodiging van 13 november 2007 had geformuleerd- het "Eigen beeld van de NAK (hoe zien wij zelf onze kerk)". Het raamwerk voor de op handen zijnde catechismus was daarmee neergezet. Verder was het voor insiders volstrekt duidelijk dat de Europese Jeugddag 2009 bepaald niet zonder reden in Düsseldorf moest plaatshebben. Dáár wordt de verzoening bezegeld, was vast en zeker de gedachte! Düsseldorf, de bakermat immers van de Apostolische Gemeinde. Die hele "Gemeinde" zou welkom zijn. Plaats genoeg. En stamapostel Leber wist al direct met welke tekst uit de Bijbel hij dan zou "dienen", namelijk Filippenzen 3 vers 13, want daar staat: "Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt." Met de schuldvergeving en de viering van het Heilig Avondmaal was dan alles voorbij; alle kritiek die losgebarsten was na de Desinformatieavond zou dan verstomd zijn; als vredestichter zou híj de rijen hebben weten te sluiten; méér kon hij voor zijn geliefde stamapostel Bischoff (tevens de grootvader van diens echtgenote) posthuum niet betekenen. Wat een geweldig plan! De jeugd zou aan zijn voeten liggen. De pers in groten getale aanwezig. Vertegenwoordigers erbij van de "Arbeitsgemeinschaft Christlicher Kirchen in Deutschland" (ACK). Wat zou de Nieuw-Apostolische Kerk, het "werk Gods", met dit succes een lof oogsten...

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "Do 03 Feb 2011, 16:54" in de thread "Elders gelezen... "
Zie ook het bericht op "Ma 13 Jan 2014, 12:24".

Groet,
TjerkB


N.B.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Historische ontwikkelingen”