Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Dan maar flink wat Judas penningen voor rekening van broeder Vis! :roll:

Groet,
Levi
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@all
Even wat geschreven op facebook voor het publiek die de je dat het allemaal netjes gaat .
Wijkplatform de doorslag .

Mocht iemand verwachten dat er opening van zake gegeven word heeft het mis .Dan kennen jullie deze kerk nog niet die wist alles van tevoren , mocht wat gezondheid schade opleveren . Ze gaan over lijken deze kerk .Het zijn maar schaapjes die doen wat de herder zegt ongeacht de risico's .
Hun baas kan 10 miljoen weg googelen en niemand klaagt .
250 duizend euro voor advies en is ook al zoek .
En god ziet alles en laat ze hun gang wel gaan zolang de offerpot maar gevuld blijft .Dus ook u kunt offerten , aan deze criminelen .
Meer informatie kunt u hier vinden ,
index.php
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

willempower schreef:(...)
Even wat geschreven op facebook voor het publiek die de je dat het allemaal netjes gaat .
Wijkplatform de doorslag .

(...)
@all

Als óók omwonenden zich afvragen hoe het bij kerkelijk centrum De Bron in Nieuwegein in 's hemelsnaam mogelijk was dat er zo ongelofelijk met het asbest werd geblunderd als wij de afgelopen tijd met zijn allen uitgebreid moesten meemaken, kan ik mij dat levendig voorstellen. Trouwens, is niet dit hele Forum grotendeels het gevolg van ieders verontwaardiging over het doen en laten van de nieuw-apostolische kerkleiding? Ik herhaal nog maar eens waar Bauke Moesker op hamerde:
Redactie schreef:(...)
Bauke Moesker had gelijk en hij heeft gelijk:
  • 1) Gebiedt de volledigheid niet om de kerkgeschiedenis te beschrijven zonder weglating van wat dienaren mogelijk niet siert?
  • 2) Wil de kerkleiding geen berouw tonen voor gedragingen die haar in het verleden hebben misstaan?
  • 3) Kan er geen openheid van zaken worden gegeven omtrent de financiën?
  • 4) Zou men niet buitengewoon actief de verzoening moeten nastreven tegenover slachtoffers van machts-misbruik in de kerk?
  • 5) Kan de hele bedrijfsvoering in de kerkelijke organisatie niet beter worden overgelaten aan professionals?
(...) Hoe je deze vragen ook formuleert, bij de nieuw-apostolische kerkleiding heeft men er géén oren naar. Daar wanen de "Godsgezanten" zich boven de Wet. Sterker nog: men trekt zich van God noch gebod iets aan. Dat denken wij niet; welnee, het zijn de ervaringsfeiten op grond waarvan wij dit na duizend berichten en evenzovele brandende vragen -helaas- moeten vaststellen.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Di 27 Mrt 2012, 12:42", in de thread "Uitgaan van wat het kind nodig heeft, kan niet meer".
Zie ook de berichten, resp. op "Za 07 Dec 2013, 15:44" in de thread "Wát is er gaande?" en op "Wo 20 Apr 2016, 23:00" in de thread "Waar is de taal van het hart gebleven?"
Toen dit bericht in 2012 verscheen, timmerde Bauke Moesker al ongeveer 10 jaar lang aan de weg. Het kerkbestuur duldde geen tegenspraak, zweeg inhoudelijk in alle talen maar plunderde ondertussen wel de offerkist om een advocaat in te huren die hem de mond moest snoeren! Zie op zijn voormalige Forum bijvoorbeeld het bericht op "Wo 02 Jan 2013, 11:38", in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk". Datzelfde lot trof eerder al broeder Ronald Rohn.

Vanwege het asbestschandaal in Nieuwegein schreef ik op 13 april jl. een OPEN BRIEF aan het bestuurslid, opziener Ruud Vis:
TjerkB schreef:Afbeelding

Bron: Artikel "ASBEST RONDOM DE BRON WORDT VANDAAG VERWIJDERD" d.d. 12-04-2016 bij Nieuwegein TV


@Ruud Vis

Hoe valt zoiets nu toch in 's hemelsnaam te rijmen met wat er in de akte staat die op 5 januari jl. nota bene werd gepasseerd door Sijbe Kuipers? Zie onder:

Afbeelding

Bron: Leveringsakte d.d. 05-01-2016 t.z.v. Buizerdlaan 1 te 3435 SB Nieuwegein

Groet,
TjerkB


Bron: Bericht op "Wo 13 Apr 2016, 18:02"
Het pakte uit zoals het blijkbaar altíjd moet uitpakken: géén enkele reactie. Dat is tekenend voor dit kerkgenootschap, de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland.

Nu mijn vraag: heeft iedereen al gezien wat er werkelijk állemaal staat in de Ouderdomsclausule van de leveringsakte?! Zie hierboven artikel 7, lid 1 tot én met 5!! In het kader van zijn "onderzoeksplicht" nam Ruud Vis zowat acht maanden de tijd (vgl. koopovereenkomst d.d. 13-05-2015; juridische levering d.d. 05-01-2016).

Zie ook mijn bericht op "Wo 11 Mei 2016, 21:31". Daarin valt na te lezen hoe Ruud Vis via de media aan de lopende band probeerde recht te praten wat krom is.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Nu meende ik toch dat de gemeenschap Utrecht zich landelijk onderscheidt door een hoge mate van religeuze intelligentie! De gemeenschap die zelfs Gerrit Sepers wilde overtreffen in het hoogste niveau Apostolisch gedachtengoed en retoriek.

Wat blijkt nu, het zijn slaafse volgelingen van een opziener die ze blij kan maken met Judaspenningen gevulde bloempotten als pleister op de asbestwonden!!

Vis heeft ook de voorganger is zijn zak. Gerrit Kamphuis blijkt een ultieme geldwisselaar te zijn.
Ik wens eenieder een fijne Pinksteren!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Verder valt het in de Nieuw-Apostolische Kerk natuurlijk op dat vragen niet worden beantwoord, problemen niet worden opgelost en slachtoffers van geestelijk geweld al sinds jaar en dag niet worden geholpen.

(...)


Uit: Bericht op "za 07 dec 2013, 23:26" in de thread "Wát is er gaande?"
TjerkB schreef:(...)
Voor wie in Nieuwegein als vrijwilliger tijd en energie heeft gestoken in de enorme klus (...) moet het sowieso een deceptie zijn om in de krant te moeten lezen hoe dit kerkbestuur ondertussen heeft geblunderd, maar wat daar bovenop komt is, dat er in de gemeenschap tweespalt zal ontstaan. Tweespalt tussen wie het geblunder door de vingers wil zien en wie dat niet kan omdat er misschien werkelijk iemand komt te overlijden aan asbestkanker. (...) Anderen daarentegen, zij die "blind navolgen", zullen van deze speciale afgezanten uit het nieuw-apostolische hemelrijk geen kwaad woord willen horen.

(...)


Uit: Bericht op "Vr 22 Apr 2016, 15:38" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
Levi schreef:(...)
Wat blijkt nu, het zijn slaafse volgelingen van een opziener die ze blij kan maken met Judaspenningen gevulde bloempotten als pleister op de asbestwonden!!

Vis heeft ook de voorganger is zijn zak. Gerrit Kamphuis blijkt een ultieme geldwisselaar te zijn.

(...)


Uit: Bericht op "Za 14 Mei 2016, 17:21"
@Levi
@all

Op 7 november 2007 (dus nog vóór het debacle op 4 december 2007 vanwege de "Desinformatieavond") bracht ik bij districtsapostel De Bruijn o.a. het volgende onder de aandacht:
(...)
Er is onrust ontstaan in de Nieuw-Apostolische Kerk. De opkomst van het Internet heeft daarbij een katalyserende werking gehad. Wat is er gebeurd? In het ontdekkend licht van Zijn genade werd de geloofsbeweging aan een nadere beschouwing onderworpen. De uitkomsten zijn totaal ontnuchterend.

(...)
Doordat een geloofsovertuiging onze ziel en zaligheid raakt, kan misère op dit gebied heel wat met mensen doen. Niemand wacht op berichtgeving waarmee een belofte of een ideaal wordt ontluisterd. Mijn gevoel bij de zaken die er in het leven bijzonder toe doen is echter: als je iets doet, doe het dan ook goed! Omdat ik niet onverschillig sta tegenover het geloof, ben ik altijd leergierig geweest. Maar in mijn kerk leerde ik steeds nadrukkelijker hoe het met de meeste dingen beter ánders kan. Dat is geen fijne manier om kennis en meer inzicht op te doen.

Met tegenzin heb ik wat nu hierboven staat opgeschreven, doch ook in het besef dat het nieuw-apostolische geloof volgens mij handelde over het goud der waarheid, over het kristallen meer, over de verschillen met klatergoud, met alles wat voorbij zal gaan. Welnu, als dan Liefde, de liefde des Vaders overblijft; wáárom is dát dan niet ieders toetssteen? Is het liefdevol om de zeggenschap over alles naar je toe te trekken? Is het liefdevol om geen orde te scheppen in de chaos? Is het liefdevol om een andere kant op te kijken wanneer een naaste gewond langs de kant van de geloofsweg ligt? Is het liefdevol om ten koste van anderen niet aan je eigen tekortkomingen te werken? Is het liefdevol om aan mooie woorden geen daden te verbinden? Is het liefdevol om je te storen aan de wanhoop van degenen die jíj ergert? Is het liefdevol om de barricaden te verafschuwen die slachtoffers beklimmen?
  • Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
    Uit: Jakobus 5: 16
(...)
Hij had er in het geheel geen boodschap aan. Hoewel ik -na door schade en schande toch wel iets wijzer te zijn geworden- er al rekening mee hield dat mij dit zou overkomen, was het weer een bittere pil om te slikken. Zoiets went nóóit...
Redactie schreef:(...)
"Dat went nooit." Waar zou dat vandaan komen, ergens niet aan te zullen wennen? Ik herinnerde mij een recent gesprek over hoe er in ons land alom positieve ervaringen worden opgedaan met het weghalen van nutteloze verkeersborden. Zoek maar eens bij Google op "overbodige verkeersborden weg". Ook kwam de gedachte op aan een vroegere buurman, die vaak in de tuin zat en dan aan het schrijven was. Jaren later ontdekte ik waarover het ging, toen een tentamen handelde over één van diens boeken. Daarin werd o.a. de geschiedenis beschreven van de psychiatrie in het Belgische plaatsje Geel. Hier namelijk vervulde vroeger de locale bevolking een werkelijk prachtige rol bij de zorg voor naasten met op dat gebied een hulpvraag. Zoek evt. bij Google op "psychiatrie Geel". Ik hield het met al deze associaties nu maar voor gezien toen ik stuitte op jeugdervaringen met de politie in combinatie met het fenomeen "Verboden zich op het gras te bevinden":
Wat ik ermee wil zeggen, is dit: hoe ver kun je soms -met zijn allen- zijn afgedwaald van wat feitelijk de kern is van het apostolische werk?! Wie de samenvatting die Jezus Christus gaf van alle geboden, destijds in de samenleving, te ver terugvoert in de geschiedenis, mag denken aan de behoeftepiramide van Maslow!

(...)


Uit: Bericht het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Di 14 Feb 2012, 14:53", in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk"
Zoals het nu heeft uitgepakt in Nieuwegein - heus, dat was bijna voorspelbaar:
Vogelfrei schreef:
Brombär schreef:gk textet:

Glaubwürdigkeit der NAK NL am Boden
NAK NL-Vorstandsmitglied Bischof Vis belügt Öffentlichkeit und Gemeindemitglieder.



Vogelfrei, hat das etwas mit dem Fall Rohn zu tun?
Vielleicht können Sie hierzu etwas sagen?
(...)
Dies hat mit Kompetenzen zu tun. Seelsorge ist sehr verschieden von der Verwaltung von Immobilien. Hohe Amtsträger sind automatisch Mitglieder des Vorstandes. Das muss sich ändern. Kurz gesagt, das Problem is hier ein Systemfehler in der Organisation. Das rächte sich schon in “der Fall Rohn” sowie nun bei der Asbestsanierung in Nieuwegein.

(...)


Uit: Bericht bij Glaubensforum24 op "15.04.2016, 23:37" in de thread "NAK Niederlande - Kirche von Behörde wegen Asbest gesperrt"
Ook ik vind het dus verontrustend om te zien dat de gelovigen in Nieuwegein zich laten inpakken door een bestuurslid dat blijkt geeft van volstrekte incompetentie.

Vandaag las ik het volgende...
  • Ik ben namelijk bang dat ik u bij mijn komst anders zal aantreffen dan ik zou wensen, en dat onze ontmoeting dus anders zal uitpakken dan u wilt. Ik ben bang voor tweespalt, jaloezie, woede, gekonkel, kwaadsprekerij, geroddel, arrogantie en wanorde.

    Uit: 2 Korintiërs 12: 20 (NBV)
Met in gedachten het pinksterfeest dat nu voor ons ligt; wat staat dit toch in schril contract met het onderstaande:
  • De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat.

    Uit: Johannes 16: 13 (NBV)
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Terwijl Ruud Vis op alle fronten in de kwestie "De Bron" volkomen heeft misgekleund
en categorisch is blijven liegen, blijft de man gewoon opziener en behoud zijn verantwoordelijkheden.
Dit kan alleen binnen de Nieuw-Apostolische kerk als het de hogere leiding zo uitkomt.
@ Levi, de Apostolische cultuur in de gemeente Utrecht is sinds vele tientallen jaren anders geweest.
In de 50er jaren is door de Utrechtenaar Opziener van Asperen, samen met herder Groen den Haag
en priester Ruud Bijl Ede de NAK opgericht, een buitengewoon fanatieke en griezelige groep.
De geestelijke bagage van Gerrit Kamphuis heb ik langere tijd geleden kunnen vaststellen,
Conservatief, oppervlakkig, automatische piloot en af en toe popi Jopie, tevens is hij zeer gesteld
op het podium wat hem door het voorgangerschap is geboden.
Een ideale man om er bij te hebben in een ideologie.

Groet ZwartSchaap
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Certina »

@All,
Op de blog NAKI NEWS TICKER is een bericht te zien met een link over de NAKI.
Zie verder>>>http://nakinews.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

ZwartSchaap schreef:(...)
De geestelijke bagage van Gerrit Kamphuis heb ik langere tijd geleden kunnen vaststellen,
Conservatief, oppervlakkig, automatische piloot en af en toe popi Jopie, tevens is hij zeer gesteld
op het podium wat hem door het voorgangerschap is geboden.
Een ideale man om er bij te hebben in een ideologie.

(...)


Uit: Bericht op "Zo 15 Mei 2016, 10:50"
@ZwartSchaap
@all

De kerkleiding zal trots zijn op Gerrit Kamphuis als gemeentevoorganger in Nieuwegein, nu hij in de omgang met de vrijwillige klussers rück­sichts­los "His Master's Voice" vertolkt. Immers, tot op heden wisselt alles op de wenken van het bestuurslid Ruud Vis. Geen enkel individu in deze van hiërarchische machtsstructuren doortrokken omstreden religieuze organisatie komt daar omheen, althans, niet zolang geïnstrumentaliseerde zielenherders als Gerrit Kamphuis op de uitkijk staan.

Indien "His Master’s Voice" het standpunt inneemt "We wisten niet dat er asbest in het materiaal van de dakrand was verwerkt", zullen "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" zonder uitzondering allen met één stem moeten spreken want "er valt in deze kerk maar één belang te onderscheiden, namelijk dat van "Het bestuur" (vgl. art. 6 van de toepasselijke statuten)". Met zijn intimiderende circulaire van 18 april jl. desavoueert Gerrit Kamphuis het vertrouwen van de vrijwilligers:
TjerkB schreef:(...)
De nieuw-apostolische kerkleiding heeft hier fout op fout gestapeld, en het heeft volgens mij gemankeerd aan toezicht en handhaving in de gemeente Nieuwegein.

Laakbaar is echter ook de dubieuze opstelling van de plaatselijke voorganger, Gerrit Kamphuis. Hij had zijn schaapjes beter moeten beschermen. Nooit had hij zich mogen laten imponeren door het op grote afstand in de kerkelijke organisatie regerende bestuur. Als hij een held is, zorg hij er nu hoogst persoonlijk voor dat er bij de politie aangifte wordt gedaan. Dan heeft hij ten minste nog één alibi, mocht er over 20 of 30 jaar in deze kerkgemeente onverhoopt iemand ziek worden.

(...)


Uit: Bericht op "Za 16 Apr 2016, 11:02"
Kamphuis gedraagt zich als een marionet. Conform de van hem verwachte "geloofsgehoorzaamheid" toont hij zich voorbeeldig onderdanig aan diens "meerderen". Dan ben je een op­por­tu­nist en als voorganger geen zegen maar een plaag voor je gemeente. Wat hebben nu de -meer dan 35- vrijwilligers, die bij kerkelijk centrum De Bron duizenden kilo's asbesthoudend sloopafval door de handen kregen of er met hun neus bovenop stonden, aan zo'n ijdeltuit met alleen maar mooie praatjes?
TjerkB schreef:(...)
Voor eigen parochie laat men het voorkomen alsof er vrede en veiligheid is...
  • Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden;

    Uit: 1 Thessalonicenzen 5: 3 (SV-J)
... maar het ligt wezenlijk anders:
  • [14] Ze verklaren de wond van mijn volk
    lichtvaardig voor genezen,
    ze zeggen: “Alles gaat naar wens.”
    Nee, niets gaat naar wens!
    [15] Schamen zij zich voor hun wandaden?
    Integendeel, zij weten niet wat schaamte is.
    Daarom komen ze ten val,
    als ik ze straf, storten ze allen dood neer
    – zegt de HEER.


    Uit: Jeremia 6 (NBV)
(...)


Uit: Bericht op "Do 27 Mrt 2014, 01:19" in de thread "Storck"
Overigens, ook de bestuursvoorzitter, districtsapostel Rainer Storck, laat het hier pijnlijk afweten. Wel slaat hij ons via Facebook om de oren met tegeltjeswijsheden:
  1. 3 maart 2016:
    Lasst uns Impulsen folgen und einfach kurz für den beten, an den wir gerade denken.
  2. 6 maart 2016:
    Lasst uns herauskommen aus dem immer gleichen Gekurbel und unseren Gebeten neuen Schwung verleihen.
  3. 9 maart 2016:
    Die christliche Grundhaltung des Dienens ist nicht abhängig von Rahmenbedingungen. Jesus hat gezeigt, dass Dienen immer möglich ist.
  4. 12 maart 2016:
    Siegen über sich selbst bedeutet auch, auf das letzte Wort zu verzichten.
  5. 15 maart 2016:
    Freundlichkeit hilft – oft auch in Konflikten – eine Lösung zu finden. Mit Freundlichkeit schaffen wir die Voraussetzung für Versöhnung.
  6. 18 maart 2016:
    Von Gott zugelassene Prüfungen führen oft dazu, dass man aus dem Trott herauskommt und sich fragt: Wo stehe ich? Wo will ich hin?
  7. 21 maart 2016:
    Wenn wir einmal auf unser vermeintliches Recht verzichten, kann dies ein guter Dienst in der Gemeinschaft sein.
  8. 24 maart 2016:
    Wenn wir im Sinne des Evangeliums dienen wollen, dann geht es nicht anders, als dass wir auf etwas verzichten, um dem Nächsten zu dienen.
  9. 27 maart 2016:
    Damit mein Nächster Christus erleben kann, muss ich mich als Christ ihm zuwenden und ihn dorthin führen, wo Christus sich offenbart.
  10. 30 maart 2016:
    Helfen im Sinne Jesu kann ich nur, wenn ich mitempfinde und weiß, wie der andere fühlt.
  11. 2 april 2016:
    Gott hat uns Zeit geschenkt –und jeder muss damit selbst umgehen und entscheiden, wie er sie einsetzt.
  12. 5 april 2016:
    Jesus ist für mich gestorben, damit ich leben kann.
  13. 8 april 2016:
    Einssein in Jesu Christi heißt: uns gegenseitig im Glauben helfen, in seiner Nachfolge stehen und uns auf seine Wiederkunft vorbereiten.
  14. 11 april 2016:
    Wir sind nicht geboren, um zu verlieren, sondern um mit Christus zu siegen.
  15. 14 april 2016:
    Du wirst Wertschätzung erleben, wenn du sie auch dem Nächsten entgegenbringst.
  16. 17 april 2016:
    Ist noch Tiefe, Intensität und Nächstenliebe in unserem Gebet oder leiern wir es herunter?
  17. 20 april 2016:
    Was ist durch ein Wort schon zerstört worden! Gesinnung Christi ist, auch mal nur zu schweigen und die Situation so zu lassen wie sie ist.
  18. 20 april 2016:
    Durch die Kraft des Heiligen Geistes können wir gar nicht anders als von dem zu zeugen, was wir hören und sehen.
  19. 23 april 2016:
    Hast du heute schon Danke gesagt, dass Gott immer noch gnädig ist und dich so annimmt, wie du bist?
  20. 26 april 2016:
    Eine dankbare Grundeinstellung hat eine hohe Qualität und zeigt sich im Handeln und Opfern.
  21. 29 april 2016:
    Für die Erfüllung unserer Aufgaben schenkt Gott heute seine Hilfe und sagt sie auch für morgen zu.
  22. 2 mei 2016:
    Das Reich Gottes ist ein Reich des Dienens, nicht des Herrschens.
  23. 5 mei 2016:
    Ich glaube fest, dass Gott der Ursprung allen Lebens ist, und dass ich durch ihn ins ewige Leben gelangen kann.
  24. 8 mei 2016:
    Ich wünsche mir sehr, dass zum Wohle der Allgemeinheit jeder seine Gaben in die Gemeinde einbringt.
  25. 11 mei 2016:
    Wer Freude in sich trägt, hat Kraft zum Arbeiten. Freude ist eine große Kraft.
  26. 14 mei 2016:
    Freude in Christus ist dann möglich, wenn wir in der Gemeinde zusammenarbeiten: gemeinsam säen und gemeinsam ernten.
Uiterst bevreemdende opmerkingen zitten ertussen. Voor de rest; mooie woorden, doch zonder de bijbehorende mooie daden is zoiets natuurlijk louter lippentaal:
TjerkB schreef:(...)
  • Gij meent zeker, dat louter lippentaal voor beleid en kracht tot strijden kan doorgaan. Op wie vertrouwt gij toch, dat gij tegen mij in opstand komt?

    Uit: 2 Koningen 18: 20 en Jesaja 36: 5 (NBG-vertaling 1951)
Wie in deze samenhang oplossingsgericht te werk wil gaan, botst in de Nieuw-Apostolische Kerk op een muur van onwil en grote tegenstand. De leugen regeert er.

(...)


Uit: Bericht op "Wo 18 Jun 2014, 09:17" in de thread "Geen woorden maar daden"
Alles in de nieuw-apostolische geloofspraktijk valt en staat met het "aufschauen en unterstützten" ten dienste van alle "hoge(re) verantwoordelijke leidinggevenden":
Vogelfrei schreef:(...)
Wir alle kennen beeindruckende Worte wie...
  • Die Bezirksapostel leiten einen Bezirksapostelbereich, der sich zumeist aus mehreren Gebietskirchen zusammensetzt.
  • In der Seelsorgelinie stehen ihm [der Bezirksapostel] die Apostel und Bischöfe mit ihren Seelsorgern aus Bezirken und Gemeinden zur Seite.
  • Jede Gemeinde wird von einem Gemeindevorsteher im priesterlichen Amt geleitet. Ihm stehen weitere Amtsträger (Priester und Diakone) zur Erfüllung der seelsorgeischen Aufgaben zur Seite.
  • In allen Gemeinden engagieren sich „Jugendbeauftragte“. Sie übernehmen organisatorische Aufgaben wie das Kommunizieren von Terminen, das Bereitstellen von Mitfahrgelegenheiten oder das Durchführen von Jugendaktionen mit der Gemeindejugend. (...)
...aber dann gibt's die entsetzliche Praxis...

(...)


Uit: Bericht bij Glaubensforum24 op "10.08.2014, 22:45" in de thread "NAK NRW/Niederlande und der Fall Rohn"
Een districtsapostel is één van de rechterhanden van de stamapostel; een apostel is één van de rechterhanden van diens districtsapostel en de stamapostel; een opziener is één van de rechterhanden van diens apostel, districtsapostel en de stamapostel; een districtsvoorganger is één van de rechterhanden van de opziener, de apostel, de districtsapostel en de stamapostel; een gemeentevoorganger is één van de rechterhanden van... Kortom, als gemeentelid moet je buigen, diep buigen.
Redactie schreef:(...)
In vele organisaties ontlenen leidinggevenden hun waarheid aan de veronderstellingen van enkele tientallen of honderden naaste vertrouwelingen die mede uit eigenbelang steun geven aan die leidinggevenden. Zo werkt het althans niet zelden in de politiek en in het bedrijfsleven. Echter, het Werk des Heren zou daarop dé spreekwoordelijke uitzondering moeten vormen, doch in de Nieuw-Apostolische Kerk werd "de boodschap vol erbarmen" vervangen door een kille catechismus waarbij de leerstellingen op last van de hoogmoogende heeren dagelijks aan verandering onderhevig zijn. De piramide dient te worden omgekeerd! Priesters moeten diakenen ondersteunen, (...) en de stamapostel de apostelen; niet langer andersom. Zó is Jezus ons voorgegaan. Ten onrechte trekken dienaren zich méér aan van "hogere dienaren" dan van hun opdracht om een goede herder te zijn. De organisatie schijnt te moeten overleven terwijl ondertussen het organisme doodgaat!

Als mensen van vlees en bloed zo worden gemanipuleerd, breken ze. Ze zijn gereduceerd tot verschrompelde minderwaardige entiteiten. Jezus' opdracht "Weid Mijn lammeren (...), hoed Mijn schapen" werd overruled door de ingehamerde noodzaak tot het opblikken naar zegenaars. Onder zegenaars worden de broeders verstaan met een geestelijke bediening. Hoe "hoger" een dienaar is, des te meer hoogachting zou men aan deze verschuldigd zijn. Wie zich daarbij tegendraads opstelt, wordt rechts- en linksom te verstaan gegeven dat dan men voor zichzelf "de zegensweg" blokkeert. Sterker nog: je ligt eruit. Door de geneigdheid hoog op te zien naar hogere dienaren, kwam ook veel ellende ter afhandeling bij dezen terecht, en wel in een overdosis. Dit veroorzaakte bij hogere dienaren weerzin tegen vermeende dwarsliggers. "Lagere dienaren" zien voor zichzelf eerder een rol weggelegd om "zegenaars" te steunen dan de aan hun zorgen toevertrouwde zielen in de gemeenschap. Behoeft het een uitgebreid betoog dat men zo compleet de verkeerde kant op steunt?! Is het verwonderlijk dat zielen op een gegeven moment zijn moegestreden om te bereiken dat men voor vol wordt aangezien?

(...)


Uit: Bericht -op het forum van Bauke Moesker- op "Vr 17 Dec 2010, 15:52", in de thread "(7) Het omslagpunt ligt bij de districtsvoorgangers!".
Wie hier echt wil begrijpen, waardoor het onder de vrijwillige klussers in Nieuwegein zo "oorverdovend stil" blijft, zal de bovenbeschreven ideologie in aanmerking moeten nemen waaraan betrokkenen stilaan ten prooi vielen en waarin men -zonder zich al van de ernst van de zaak bewust te zijn- gevangen (!) wordt gehouden.

Een complicerende factor bij het onderhavige milieudelict is derhalve dat wij van doen hebben met "geestelijken" met een dubbele moraal en een dubbele agenda.

Zie in deze samenhang tevens het bericht op "Ma 16 Mei 2016, 13:19", in de thread "Geen woorden maar daden".

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all

Tweede leven voor een kerkgebouw...
  • "Wenn Alois und Margarete Payer nicht gerade auf Reisen sind, gehen sie jeden Tag in die Kirche. Dabei sind der 72-Jährige und seine 74 Jahre alte Frau weder Pfarrer noch Kantoren von Beruf. Seit mehr als 30 Jahren bewohnt das Ehepaar eine ehemalige neuapostolische Kirche in Ofterdingen (Kreis Tübingen). Die beiden Theologen suchten eine Zuhause mit reichlich Platz für ihre 40.000 Bücher - das Gotteshaus hatte ausgedient und stand zum Verkauf."

    Lees verder: http://www.badische-zeitung.de/suedwest ... 23978.html
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all

Terwijl de nieuw-apostolische kerkleiding ook op het Internet (w.o. Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest) geen mogelijkheid onbenut laat om zich te profileren, doen anderen, tenminste, als het aan stamapostel Jean-Luc Schneider ligt, er verstandig aan hun mening voor zich te houden. Zie het bovenstaande video-fragment.

Kennelijk wenst betrokkene zich niet te realiseren dat juist het communicatieve eenrichtingverkeer in de Nieuw-Apostolische Kerk velen noodzaakt hun mond open te doen. Immers, wie de aandacht vestigt op een aangelegenheid waarbij verantwoordelijke leidinggevenden in iets tekortschieten, krijgt in de regel geen antwoord.

Het dedain waarmee Jean-Luc Schneider op 3 januari jl. op deze manier mensen probeert neer te halen, die -hulpzoekend- hun mening uitspreken, vind ik stuitend.

Groet,
TjerkB :shock:


P.S.

Afbeelding

Bron: http://www.nieuwegeinsewijken.nl/doorsl ... da_759.php
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gesloten

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”